Fotocredit: «Other image of Earth taken by Suomi NPP satellite» fra wikimedia commons

MDG Finnmark trenger DEG..

oktober 12, 2016

Er du over gjennomsnittet opptatt av at vi skal føre en politikk som gjør at vi ikke sager av den greina vi sitter på? Bryr du deg om at Finnmark skal bli hørt i saker som angår fylket? Er du opptatt av samspillet mellom mennesker og brenner for gode lokalsamfunn? Tenker du at lykke ikke kan kjøpes for penger, men at vi trenger å jobbe for at folk har gode oppvekstvilkår, livskvalitet og opplevelser? Da trenger vi deg!

MDG Finnmark har sakte men sikkert bygd seg opp fra å være noen få engasjerte til å bli stadig litt flere mennesker. Vi har likevel ikke den kapasiteten som vi bør ha, nå når De Grønne er et nasjonalt parti, og med den alvorlighetsgraden vi står ovenfor med tanke på klimaendringer, livskvalitet og vår felles natur.

Stort eller smått, ingen oppgave er for liten. Helt konkret trenger vi folk med mye tid, liten tid, interesse for nettsider og teknologi, ingen interesser for nettsider og teknologi, folk som liker å sitte i lange møter, folk som liker korte møter, folk som liker å gå på tur, folk som liker å gå på kino, folk som spiller i band, folk som spiller bridge, folk som fisker, jakter eller gjeter, folk som lærer bort noe, folk som lærer noe, du som er bestemor eller bestefar, du som går på videregående. Med andre ord – vi trenger akkurat deg som ser at en grønn utvikling av tettstedet, byen, fylket, landet og verden er nødvendig for fremtida vår.

Finnmark er et stort fylke, vi er et fylke fullt av naturressurser og vi bidrar nasjonalt med viktig verdiskapning. Skal vi ha eierskap over våre egne ressurser har historien lært oss at vi må kjempe og være på banen. De Grønne ønsker å være en tydelig stemme i denne debatten. For at vi skal få dette godt til trenger vi mange bidragsytere. Les mer om vår politikk her, og ta kontakt gjennom 2. vara til Fylkestinget, Ellen Marie Winther, på e-post (emwinther@yahoo.no) eller telefon (41511158) om du kunne tenke deg å bidra med noe. Stort eller smått – vi trenger din hjelp til å bygge en sterk grønn front i Finnmark. Alle monner drar. Vi ser fram til å høre fra deg!

(Fra vårt partiprogram) «Vi kan ikke lenger basere oss på en uansvarlig oljeavhengighet og et økende materielt forbruk som krever nær tre  jordkloder. Økologi og livskvalitet må legge rammene for økonomien – ikke omvendt»