Bli med på det grønne laget!

I 2015 slo vi gjennom i Finnmark og ble representert i en rekke kommunestyrer og på fylkestinget. Nå satser vi mot valget i 2019. Er du med?

oktober 13, 2018

Farid er en av dem som farger Finnmark grønt – kommunestyrerepresentant i Vadsø!

I 2015 kom det store gjennombruddet for Miljøpartiet De Grønne, og vi gikk fra 18 kommunestyrerepresentanter i Norge til hele 231 grønne i kommunestyrene over hele Norge.

Også i Finnmark fikk vi vårt store gjennombrudd, med en rekke folkevalgte over hele fylket. I Vardø fikk vi hele 12,4 % av stemmene og i Lebesby fikk vi 10,7 % av stemmene.

Siden den gang har vi stått på for et grønnere Finnmark og et raust samfunn, men fortsatt gjenstår mye. Fjordene våre legges død av forurensningen fra oppdrettsnæring, gruveavfall dumpes, skakkkjørt økonomi i fylket og i mange kommuner fører til dårlige tilbud, og den grønne omstillingen går altfor sakte i Finnmark. Derfor satser vi nå frem mot valget 2019.

Ørjan er en av dem som farger Finnmark grønt – kommunestyrerepresentant i Vardø!

For å få til et skikkelig grønt skifte i Finnmark, behøver vi deg som har lyst til å gjøre en forskjell. Deg som har lyst til å forandre lokalsamfunnet. Deg med et grønt hjerte  og et klokt hode.

Vi trenger deg som har lyst til å stå på en valgliste, har lyst til å være med på valgkamp, eller som kan bidra med noe helt annet.

Meld deg i skjemaet i dag, så kan vi sammen forandre Finnmark i morgen.

Meld interesse

Om du fyller ut dette skjemaet, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat.